fredag 27 februari 2015

Varför huvudverk??????????????

 
 
I veckan har jag haft en blixtrande huvudverk,
som om blixtar slog ut från det innersta av huvudet.
 
Det kan finnas flera anledningar till att jag haft sån huvudvärk.
Spänningsverk, ditox, oro eller något annat.
 

Spänning och oro 

 
Förra fredagen kom min högsta chef  I till mitt jobb,
egentligen inte för att träffa mej specifikt.
De hade gjort en medarbetarenkät medans jag har varit sjukskriven,
som nu skulle gås igenom.
Hon I (chefen) är en kvinna helt utan empati och förståelse för andra människor och
det är alltid väldigt obehagligt att träffa henne.
Man vet aldrig vad hon ska säga.
 
Nu tog hon mej åt sidan och meddelade att hon kommer att kalla mej till ett möte
med henne I, fackordförande och min chef A
(från stället som jag arbetade på när jag gick in i väggen.)
Jag har upplevt att jag har blivit nedvärderad och kränkt av den mellanchefen A.
Det hela ledde till att jag skrev en arbetsskaderaport och
nu när jag är på väg tillbaka ska vi ha möte om det.
Det är ju bra förstås att gå igenom vad som hänt och
påtala den dåliga psykosociala arbetsmiljön.
Men det är inget som jag ser fram emot.
Tror att jag kommer bli överkörd och misstrodd.
 
Senare på fredagen var jag på min första arbetsintervju och
det blev lite stressigt att hinna dit.
Tyckte själva intervjun gick bra men det kändes mest som träning.
Tror inte att jag vill ha jobbet OM jag skulle få det.
Trots att jag inget heller vill än byta jobb.
Det kändes liksom fel. 
 

Utbildning

 
Så igår (torsdag) hade vi en
repetitionsutbildning i livsmedelshygien (HACCP).
Det är en utbildning som måste genomföras minst var fjärde år
om man arbetar med livsmedel. 
I den kommun där jag arbetar i skolkök genomförs den i snitt, vartannat år. 
På kursen träffade jag några av de kollegor som jag hade på förra skolan,
där allt hände.
När någon är långtidssjukskriven pratas det ju alltid en massa,
så jag oroade mej för hur jag skulle bli bemött.
Om jag skulle bli utfryst eller inte.
Folk hälsade i alla fall.
 

Ditox 

 
Den här veckan har jag försökt att äta mindre mjölmat och göra en mindre ditox.
Kanske funkade det och det var därför jag hade huvudverk,
för att det rensade ut en del gifter.
För trotts att jag hade blixtrande huvudverk mådde jag bättre,
var piggare och gladare.
 
Har köpt och börjat läsa Nya självläkande människan av Sanna Ehdin.
En väldigt bra och inspirerande bok som jag verkligen kan rekommendera.
Däri stod lite tips hur man kunde göra för att rena sej lite.
 
Har insett att jag nog är ganska sockerberoende och äter en hel del vetemjöl.
Att man inte ska äta en massa socker är ju ingen nyhet direkt eller
 att mjöl inte bra har jag ju också hört förut.
Men det här är nog första gången som jag
medvetet inte har ätit just mjöl under några dagar.
Resultatet var enligt mej är att
jag blev gladare, piggare och med en lugnare mage.
 
Men igår efter kursen då
anspänningarna släppte och tröttheten kom. 
Blev det mackor och godis under kvällen.
Huvudvärken försvann under eftermiddagen och en tupplur.
Men när jag vaknade i morse kände jag mej
däst, svullen, trött och nästan bakis. 
Får försöka igen.
 
Nu är det fredagskväll en helg utan barn.
Förhoppningsvis kan jag fixa lite hemma.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två