söndag 15 februari 2015

Mängden städprodukter i ett hem?

Den senaste tiden har jag börjat sortera upp saker,
så att samma typ av saker finns på samma ställe.
Som alla städprodukter.
Alternativt är saker som hör ihop.
Som alla bakgrejer(som mått, slickepott, elvisp) på ett ställe.
Det här är en pågående process.
Att hitta en egen plats till ALLA grejer jag har.
För att göra vardagen enklare och städningen snabbare.

Läste ett inlägg från Enkla livet
som handlade om alla olika skönhetsprodukter som finns i de flesta hem.
Det här, städningen igår och en läxa sonen hade för ett tag sedan
fick mej att inse hur mycket rengöringsmedel det finns i vårat hem.

Jag har ofta sagt att jag i stort sett bara använder sopa, diskmedel och ättika.
Men nu när jag hittade små skvättar här och var inser jag att det finns produkter i mitt hem som jag inte använder och inte riktigt vet hur de har kommit över tröskeln.

När sonen gjorde sin läxa (hitta varningsmärken på förpackningar)
"hittade" jag propplösare!
Sonen sa
-Mamma varför har vi den här hemma, den är ju jättefarlig.
Som mamma försöker jag då komma på ett bra svar.
-Jag vet inte. Lät lite futtigt.

Igår när jag organiserade om i köket,
hittade jag flera sprayflaskor med olika typer av rengöringsmedel.

Nu får jag väll använda det som finns hemma tills det tar slut och
sedan inte ta hem en massa annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två