måndag 23 februari 2015

Blir tydligen latare och latare.....

 
När jag såg den här bilden,
någonstans på fb,
måste jag bara le stort.
Stämmer såå bra in på mej.
 
Jag har alltid hatat att städa eller i alla fall inte tyckt om att städa.
Men nu vid 40+ har jag upptäckt att det ju är både
enklare och går snabbare att städa när jag har ordning och reda.

Kunde inte hitta vem som målat den och vad den kom ifrån.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha läst en del Feng Shui böcker och fått ett stort intresse för det "tänket", 
har jag insett hur mycket enklare livet blir med ordning och reda.
 
där jag trivs och inte tänker flytta ifrån inom överskådlig tid,
så nu rensar och organiserar jag friskt.
Ger helst bort hela och användbara saker till vänner
eller till välgörenhetsorganisationer.
 
Nu är mitt mål.
  • Färre saker, men saker som jag verkligen tycker om.
  • Organiserat med varje sak på sin plats.
  • Vänner som jag hinner med och där vi har ett utbyte av varandra.
  • Ett harmoniskt och trivsamt hem
  • Mindre tid för städning och stress
  • MER TID med barnen och annat jag tycker om att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två