söndag 1 mars 2015

Enkelt kök

Tänk vad det sammanfaller ibland.
Idag skriver Enkla livet om det enkla köket.
Vad det är och hur man vill ha det i sitt kök.

Jag tycker att köket är det viktigaste rummet i ett hem.
Det är där man lagar mat, äter, umgås, pysslar, bloggar, gör läxor mm.
Sen ligger mitt kök enligt Feng Shin i hörnet för rikedom och framgång.
Både rikedom och framgång lyser med sin frånvaro,
så här behövs det sättas fart på energierna.

Jag har den senaste tiden försökt att organisera mitt kök på det bra sätt.
Men får inte riktigt till det.
Ett tag funderade jag på att riva ut hela köket och börja om.
Kostade ju en del, så det la jag på is.

Började med att måla om väggarna
som senast målades på 80-talet skulle jag tro.
I mitten var det också en ca 10 cm bred bård.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Rummet blev genast ljusare och trevligare.

I köket finns ett djupt skåp som är tänkt som skafferi.
Fick aldrig till det på något bra och funktionellt sätt,
torrvarorna försvann liksom.
Flyttade dom till ett överskåp istället.

Från.....Kaos



















Till. Ordning.

Så i fredags frågade en vän om jag ville ha hennes gamla diskmaskin.
Hon skulle få en nyare.
Eftersom jag tycker att jag har intressantare saker att göra än att diska och
att en av anledningarna till att jag ville göra om köket
var att jag inte har någon diskmaskin.
Så tackade jag förstås JA.
Ska bara hitta någon som kan hjälpa till att göra "hålet" och montera in.

Då kommer en av mina lådenheter att försvinna.
Behöver en ny förvaring för vissa saker på annan plats.

För ett tag sedan började jag försöka organisera om det gamla städskåpet.
Det har jag skrivit om HÄR.

Nu idag har jag varit och köpt ett nytt hyllsystem
som ska sättas upp i det skåpet istället.
För att få mer ordning.
Tänkte att jag skulle få plats både med symaskinen och verktygslådan.
Bunkar och ev även mikron.

Även här måste jag hitta någon som kan hjälpa till att sätta upp det.
Det blir nog ett sammanslaget projekt


Jag vill alltså att mitt kök ska vara välkomnade och trevligt.
Det ska vara lätt att städa med ordning och reda.
En diskmaskin skulle vara toppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två