lördag 21 mars 2015

Inte en dag som alla andra

Våffeldagen

Dagen började med att jag låg kvar i sängen och
hörde barnen gå upp och fixa frukost.
De småpratade och verkade ha ganska mysigt.
Jag tyckte i alla fall att det var supermysigt att ligga kvar
i den varma sköna sängen.
Att det sedan hade snöat mer under natten gjorde att jag egentligen
inte hade lusta alls att gå upp och framförallt inte ut.
 
Men det var klädbytardag i närheten och
jag hade lämnat in kläder på fredagskvällen.
Tyvärr börjar mina barn bli lite för stora
för att jag ska kunna köpa kläder på bytardagar till dom.
Båda är långa för sin ålder.
 
Köpte 2 puzzel med 1000 bita var.
Dottern har pratat om puzzel med många bitar.
Vi får väll se om vi lägger färdigt något.
Men de kostade inte många kronor och en viss procent går till välgörenhet.
 
 
Jag hittade en Pippitröja till mej.
Kostade hela 5 kr.
Har länge velat ha en, så nu slog jag till.

(Bild hittad på nätet utan namn)
Tillsammans med en väninna och hennes barn gick vi till församlingsgården
där de serverade våfflor och förtjänsten gick till kampanjen "utrota hungern".
Där var också några som spelade folkmusik en stund, på fiol och nyckelharpa.
Barnen tyckte det var kul att se nyckelharpor.
Så lite kultur blev det också.


(Bild hittad på nätet utan namn)
Efter det åkte vi hem till väninnan och "lekte".
 
Att vi egentligen skulle ha gjort en massa läxor, städat och promenerat
behöver vi ju inte låssas om när vi hade så trevligt och mysigt.
 

Tidigare i veckan

Igår på jobbet "Rockade vi sockor".
Ett bra sätt att visa att olikheter är bra.
Beundrar tjejen som drog igång det för sin systers skull.
Så var det ju förstås solförmörkelse häromdagen.
En märklig upplevelse.
(Bild hittad på nätet utan namn)
Häromdagen var det norrsken här i norra Stockholm.
Tyvärr såg jag det inte själv.


(Bild hittad på nätet utan namn)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två