torsdag 16 april 2015

Här har det hänt saker sen sist!!!!

Nu blev det en liten paus i skrivandet, det var inte riktigt meningen.
Men plötsligt händer det som de säger.

Nystart

Först och främst har jag fått ett nytt jobb.

Jippi.
Då var jag på intervju förstås och senare skulle jag skriva papper.
Personen som skötte anställningen var nog inte helt van att anställa folk,
så det tog tid och vi pratade mycket.
Jag kommer att ha ansvar för ett mindre café och uthyrning av lokaler.
Ett samarbete mellan en kommun och en kyrka.
Det ska bli jättekul och jag har redan massor av idéer.
 
Förstå känslan av att gå till chefen och säga upp mej.
Känns underbart och som en riktig nystart. 
Men lite läskigt också förstås.
 

Feng Shui kurs

Har varit på en 4 dagars kurs/utbildning,
Verkligen kul och inspirerande.
En supermysig grupp med bara 5 stycken deltagare.
Vi bytte erfarenheter och olika tankesätt om de olika uppgifterna.
Lärde mej även mycket om mej själv, tex vilket element jag är.
Inte överraskande är jag Jord, men inte så mycket som jag trodde.
Anmälde mej till det här mest på skoj och för att jag tycker att det är intressant.
Men det gav förstås mersmak och jag har anmält mej till steg 2.
Vem vet kanske är jag Feng Shui konsult till jul.

Påsk

Påsklov och påskägg blev det förstås i år också.
I påskäggen från mormor låg det presentkort på biobiljetter, så bio blev det förstås.
Samt en heldag i stora centrumet.
Hämtade också hem en matta som jag haft på lagning.
Ett arv efter farmor.
En sväng till Naturhistoriska Museet med en väninna och hennes barn.
Supermysigt.
Att vi inte går på museum oftare, det är ju kul.

Men som sagt så har det hänt mycket senaste tiden och
mer kommer det att bli.

Framåt mot livet.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två