torsdag 19 mars 2015

Våren rusar in

Våren

Nu känns det som om våren är här på riktigt.
 
Solen skiner, vinterkläderna åker av,
det är skönt att vara ute och
ute blommar vårblommorna.
Nu soppar de gångvägen utanför köksfönstret. 
Har vårpysslat lite på min inglasade balkong
så nu kan jag sitta där en stund på eftermiddagen när jag har tid.
Väntar på att min rosmarin ska börja blomma som jag hoppas att den gör.
Det är så vacker blomning som luktar så gått.
 På matbordet där ute står den här fina primulan
som blommat så här fint minst en månad
 

Virkad sjal

I början på av året frågade min granne
om jag kunde virka en stor enfärgad sjal,
som hon kunde ge till sin mamma i födelsedagspresent i april.
 
 Nu är den klar och så här blev den.
(bilden blev lite dålig tyvärr)
Den var väldigt rolig att virka.
Den är ca 90 cm från nacken till snibb och ca 2m tvärs över.
Längst ner på snibbarna blev det blommor och en liten tofs.
 
Mönstret har jag hittat hos Creativa Cia 
Ett bra och enkelt mönster som är lätta att följa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två