torsdag 12 mars 2015

Strandsatt

Jag har tappat min mobil!!!!

Igår gick jag och en väninna en promenad i elljusspåret.
Vi ska försöka göra det varje onsdag.

Vi gick, småpratade om livet, barnen och framtiden.
Solen gick ner och hon skjutsade mej hem.

Väl hemma upptäckte jag att jag inte hade mobilen med mej hem.
Trodde jag tappat den i hennes bil.
Tänkte hon; hon hittar den och kommer hit med den.
Hon kom inte.

Av en slump är grannen bortrest och jag har blivit lovad att jag får låna hennes bil.
Så jag kör till väninnan som inte är hemma.
Kör till hennes särbo och möter alla barnen (6 st) utanför.
De är på väg på bio.
Letar i hennes bil, ingen mobil där inte.

Vi kommer fram till att jag måste ha tappat den på promenaden.
Jag uppsökte en gran, så vi trodde mobilen låg där.

Åkte till IP igen och gick rundan igen, nu ensam och i mörker.
Ingen mobil någonstans.

Åker hem igen.
Tankarna snurrar, måste spärra alla korten, körkortet, telefonen.
Hur gör man om hittar den igen.
Går det att släppa spärrarna igen?

Kommer hem.
Min ytterdörr står på glänt.
Har jag haft inbrott, är det någon där.
Smyger in med den stora tunga ficklampan, som jag fick låna, i högsta hugg.

På golvet i hallen ligger ett brev skrivet av min mamma.
Själva mamma sitter på en pall i hallen.

En man hade ringt henne och sagt att han hittat min mobil.
Han hade lämnat in den till vaktmästaren på IP.

Tänk att det fortfarande finns ärliga människor.
Han tog sej tid både att lämna in mobilen och att söka rätt på anhörig.
Är så oerhört tacksam.
Ska snart åka och hämta mobilen.

Skulle vilja ge honom ett stort fång blommor.

Strandsatt

Vad som slog mej var, att man blir strandsatt om man tappar mobilen.
Där finns alla telefonnummer, mötestider i almanackan.
Naturligtvis låg den i ett fodral där jag hade körkort, kontokort, busskort mm.
Allt var borta.
Jag använder också mobilen som väckarklocka.

Det här blev ett uppvaknande.
Måste fixa en telefonbok med de viktigaste numren.
Skriva upp möten i väggalmanackan igen. Har slarvat sista tiden.

Nu har de öppnat på IP och jag ska åka och hämta min mobil och alla viktiga grejer.
Sen ska jag ta tag i resten av dagen.

Ha en bra dag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två