tisdag 20 januari 2015

Vårlängtan

Ett par dagar har solen varit framme och fåglarna börjar kvittra.
Börjar bli sugen på att fixa till det på balkongen.
Längtar tills jag kan sitta där med en kopp te och mysa.
Även om jag har inglasad balkong,
är det än så länge för kallt för att flytta ut blommorna.
Med lite ljus och änglar blir det ju alltid lite mysigt.
Lyktan som står längs bak är en solcellslampa
som nu när solen kommer fram lyser lite när det blir mörkt.
Den vita fyllda amaryllisen blommar på andra stängeln nu.
Tycker den är så fin.
I köksfönstret står en primula med lite mer färg.
Färg måste man ha nu när det fortfarande är vinter och vintersolen är blek.
Hittade en film någonstans på nätet, (tyvärr har jag glömt var)
som visade att man kunde typ sticka på armen.
Det verkade spännande, så det måste jag ju testa.
Tyckte det blev ett fint mönster.
Nu är stickning inte min starka sida.
Jag tappar alltid maskor och det gjorde jag även med den här teckningen.
Även om det inte syns just här.
Det här har nu blivit en tubsjal som matchar min mörkgrå jacka.
 
Tänkte att det här skulle vara något för min dotter.
Hon fingervirkar gärna, men får inte riktigt till det med virknålen.
Kanske ett sätt att testa stickning.
Men jag måste ju testa först.


1 kommentar:

  1. Spännande med handvirkningen! Tänk så mycket man kan göra om man bara liksom vet om det!
    Agneta

    SvaraRadera

Blir så glad om du skriver ett ord eller två