onsdag 14 januari 2015

Ordning på tvätten

Jag har två badrum i lägenhet,
en mindre gästtoalett och ett större badrum med badkar och tvättmaskin.
 
För ett tag sedan fick jag ny tvättmaskin och tumlare av en vän som skulle byta.
Eftersom min var väldigt gammal, tackade jag och tog emot.
TACK

Det blev så här.
Bredvid stod förstås en överfull tvättkorg i plast och en trälåda med galgar.
(Glömde förstås att ta bild då)
Åkte till det stora blå varuhuset och shoppade.
Det blev nya underskåp till mina handfat och
ett nytt skåp för sortering av tvätt.

Är jättenöjd.
Kanske det kan bli lite mer ordning nu.
 
Nästa steg är att måla om väggarna.
Vet inte riktigt vilken färg bara.
Golvet är blå plastmatta.
 
Tänkte först på lindblomsgrönt,
men tycker inte att det passar till det blå golvet.
Fick idag tipset om GRÅTT.
Det är en färg jag inte tänkt på förut.
 
Just nu är jag inne i en period av att rensa och organisera.
Så här blev mitt skafferi efter lite fixande.
Jag har till och med lyckats få burkarna att sväva.

Det här är det som egentligen ska vara skafferi.
Men det känns som kökets STORA utmaning.
Hur jag än gör blir det röra av allt.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två