onsdag 28 januari 2015

Glädjen i att hjälpa

 

Rutor till tvillingar

Eftersom jag tycker om att virka, är jag förstås med i två Facebook sidor
 
I en av de grupperna har det knoppas av en annan grupp

Gravida Julia blev ensam redan innan hennes tvillingar föddes pga. en tragisk olycka.

Tanken med gruppen är att vi tillsammans
ska göra två bebisfilt till de ofödda tvillingarna,
av olika virkade rutor.
Rutorna ska vara i bomullsgarn och virkas med virknål 3.
Man väjer själv mönster och färger, men de ska vara 10x10 cm.
Rutorna ska skickas till en tjej som ska sätta ihop dom till bebisfiltar
och sedan sköter leveransen.

Så nu har jag skickat iväg mitt bidrag till Julias tvillingar
Här är de i en trave.
Här har jag lagt ut dom lite.
Totalt blev det 8 st. 
Vanliga enfärgade klassiska mormorsrutor. 
 
Jag tycker om den här typen av insamlingar.
Kan jag hjälp och muntra upp någon med min hobby, gör jag det gärna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två