torsdag 8 januari 2015

Först händer ingeting och ingenting sen händer allt på en gång

Jaha, då sitter man här igen och kan inte sova.
Inte trött alls, trots att jag var jättetrött på eftermiddagen.

Det har varit några intensiva dagar ett tag nu.
Har målat om mitt kök, från gräsliga 80-talet.
Till ett ljusare och trevligare kök.
Hade kvar färg sedan jag målade om vardagsrummet i somras.
En ljus crèmefärg, nästan ljusgul.

Mitt i målningen åkte jag och en vän iväg till Ikea.
Jag ville köpa underskåp till mina handfat i stora badrummet.
Det blev de enklaste och billigaste.
Tänkte jag kunde byta knoppar när jag hittar några finare.
Det blev också ett skåp för tvätten, som sorterar i två korgar.
Det skåpet ligger nu i hallen och väntar på att bli uppsatt.

Precis innan vi skulle åka kom grannen ovanför in.
Hon hade hittat en så fin kristallkrona på blocket.
Precis en sån som jag ville ha.
Så hastigt och lustigt blev jag med kristallkrona till köket.
Grannen hade vägarna förbi säljaren och kunde hämta den.

Så nu sitter jag i mitt "nya" kök.
Men ny färg på väggarna, ny kristallkrona och de gamla möblerna jag fick efter farmor.
Vilket lyft!!!

Fler idéer snurrar i mitt huvud.
Men jag ska försöka slutföra det jag påbörjat först.
Sen behövs det städas och så ska julen plockas ner.

Det känns som om jag vill hinna så mycket innan jag måste börja arbeta ingen
den 19/1, efter en lång tids sjukskrivning.
Får ångest bara jag tänker på det.
Behöver söka nytt jobb, kolla distansutbildningar, skriva nytt CV.

Inte stressa, andas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två