torsdag 1 januari 2015

Nytt år, ny dator och nya utmaingar!!!!

Jaha, då är det ett nytt år igen.
Det är dags att lämna det gamla bakom sej och se framåt igen.
Vi går mot ljuset och våren igen.

Som ledorden för 2015 har jag valt kärlek och hälsa.
Kärlek till mina barn och mej själv, mina vänner
och kanske även en ny man kan få en plats i mitt liv igen.
Hälsa står för att jag vill mår bättre både fysisk och psykisk.
Genom att motionera, äta bra och träffa trevliga vänner nya och gamla.

Före jul fick jag lite extra pengar som jag bl. köpte en ny dator för.
Tycker alltid att det tar ett tag att komma in i det nya.
Nytt program och utseende.
Men det blir nog bra när jag får leka runt ett tag och vänja mej.
Köpte till slut en som kostade lite mer än jag tänkt från början, blev väll lurad förstås.

Men tanken är att jag ska studera först på distans under våren och till hösten något mer yrkesinriktat.
Till det behövs det ju en fungerande dator.
Sen är det ju kul att blogga också, som jag mest gör för min egen skull.
För att det är kul att skriva.
Sen kommer säkert barnen att använda datorn till ett eller annat spel också kan jag tro.

Lite andra förhoppningar och tankar som jag har inför det nya året är.
Att snarast hitta ett nytt jobb. Vill inte tillbaka till mitt gamla.
Fortsätta renovera lägenheten. Det första blir ommålning av köket.
Lite praktisk förvaring i stora badrummet. Besök inplanerat på det blå varuhuset.
Bjuda hem vänner lite oftare. Med eller utan barn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två