söndag 3 maj 2015

Avslut på det gamla

Nu har jag arbetat min sista dag på mitt förra arbete.
Vilken befrielse.
 De här blommorna fick jag av cheferna häromdagen.
Fina förstås.
Men nog hade jag trott att jag skulle få något mer efter 8 år.
Fick inte ens mitt arbetsintyg,
det skulle komma senare.
Men det säger ganska mycket om den arbetsplatsen.
Men i torsdags, sista dagen.
Fick jag den här fina blomman från mina arbetskamrater.
Med ett fint änglakort och
ett presentkort från K-Rauta. 
Blev så glad och rörd.
 Speciellt eftersom chefen sagt att jag var så illa omtyckt. 
 

Men samtidigt är det lite läskigt att sluta.
Det klassiska
"man vet vad man har men inte vad man får".

På måndag börjar jag på mitt nya arbete.
På ett mindre café med reception.
Jag kan se stora utveklingsmöjligheter både i sortiment och aktiviteter.

En smula, en stor smula, nervös är jag förstås.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två