söndag 19 april 2015

Vad kan hända på 5 år?????????????

 "Gå in i väggen", vara "utbränd", deprimerad, sjukskriven.
 
Det är tuffa ord.
Är det på det sättet som jag vill beskriva mej själv.
 
NEJ
 
Det senaste tuffa året har lett till många tankar om mej själv och omgivningen.
Jag har kommit fram till att jag måste göra en förändring i mina tankar och mitt liv.
Börja tänka på vad jag vill och kan.
Inte lyssna så mycket på vad andra tycker och tänker om mej.
 
Om jag jobbar med ett 5-års perspektiv kan mycket hända på fem år.

5 år tillbaka

  • Separationen
  • Deprimerad
  • Nästan bostadslös
  • Sjukskriven
  • Flytt till eget radhus, långt bort
  • Långa, sena dagar
  • Mycket bilkörning
  • Få vänner
  • Svårt att få livet att gå ihop och pengarna att räcka till.
 

Förändring

  • Flyttat mer centralt.
  • Ingen bil
  • Barnen har närmare till skola och vänner
  • Närmare mina vänner
  • Större socialt liv
  • Ny vänner
  • Målat om flera rum hemma
  • Jobbat extra
  • Gått på kurser och föreläsningar
  • Utbränd, beslut
  • Livsförändring
  • Nytt jobb

5 år framåt

  • Nytt jobb, nya utmaningar
  • Feng Shui utbildning
  • Lägga om dyra lån
  • Spara 10% av lönen
  • Resa med barnen till värmen.
  • Fortsätta min inre utveckling

Ekonomiska planer

Nu med mitt nya jobb (som jag hoppas ska bli så där bra som jag tror)
ska jag börja spara 10% av min lön.
Ungefär så här tänkte jag
45% till ett semester konto
40% till ett buffert konto för oförutsatta händelser
15% till en fond för att
 
Målet är att:
Ha en månadslön på semesterkontot, för att vi ska kunna ha roliga semestrar 
Ha 3 månadslöner på buffertkontot, för att slippa ständig oro
Fond, för extra pengar
 
Sen kommer de här målen att ta olika lång tid förstås.


Inre utveckling

Att bli mer säker på vad jag vill och kan.
Fortsätta lyssna på "magkänslan" och "den inre rösten".
 
 
Jag vill kunna beskriva mej själv som
säker, självständig, social med nära vänner och en trygg ekonomi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två