lördag 18 april 2015

En puff i baken!

Seminarium

Har varit på Balansekonomis seminarium i Stockholm
tillsammans med några vänner.
För det första är det alltid roligt att göra något annorlunda i vardagen.
Träffa vänner är alltid kul och komma in till stora staden är spännande
nu när jag inte är där så ofta längre.
Så var det en väldigt rolig föreläsning med mycket skratt.
Under kvällen fick jag många tankeställare.
Det ord som fastnat hårdast i mitt minne är
"man kan inte göra samma sak och förvänta sej ett annat resultat"
Läst hans bok Ett rikare liv för ett par år sedan och
redan då fick jag nya sätt att se på ekonomi och livet.

Ett rikare liv! : en bok om din tid och dina pengar

 

Hjärtslaget

Under våren har jag gått en kvällskurs 4 gånger varannan vecka.
Den handlade om vikten av att andas på rätt sätt,
att komma ner i varv och låta hjärtat komma ikapp.
Att det var varannan vecka gav möjlighet till träning och reflektioner.
Därifrån tog jag med mej
"andas genom näsan".
Man kan nämligen inte stressa eller hyperventilera
om man andras in och ut genom näsan.
Så mitt tips är
Stanna upp, andas genom näsan och du kan tänka klart igen.
 
Så den här våren har verkligen gett mej en puff i baken
för att göra något med mitt liv, något som JAG vill.
Inte bara det som förväntas av en eller en massa måsten.
 
Sen har det också resulterat i att jag försöker organisera om
alla mina garderober samtidigt!
Kanske inte alldeles smart. 
Man kommer till en punkt i rensandet där saker behöver byta plats


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två