onsdag 29 juli 2015

Hej igen!!!

Jaha.
Vad ska jag säja nu då.
Det blev vist ett ofrivilligt uppehåll ett tag.

Trotts att jag köpte ny data före jul, sa den upp sej i våras.
Hade inte alls lust att kommunicera varken med mej eller omvärlden.

Tyvärr har jag en tendens att stoppa in saker som inte fungerar i garderoben.
Så där hamnade datorn också.
Skyller också på att det blev skolavslutningar, midsommar och semester.

Men nu har jag varit och fått lite support på den och nu hoppas jag att det ska fungera.

Har haft semester i 5 veckor.
Haft jätteskönt.
Vi har hunnit med en hel del.
Varit på läger med barnen, solat och badat och så har vi varit på en del muséer.
Sen har jag haft 2 veckor när barnen varit hos sin pappa.
Det var då jag skulle ha gjort så mycket hemma och för mej själv.

Men inte har jag gjort så mycket inte.
En dag på Ikea med en väninna, sovit och vilat mycket.

Köpte den här bla den här.
Trofast + svarta hyllor, ska måla den svart och ha som skoställ.
Tänkte jag.
Har inte hittat något bra att ställa skorna i/på, vilket har gjort att de ligger i hela hallen.
Nu hoppas jag att det ska bli lite mer ordning på skorna.
Lånad bild från Ikea


Men inte har jag målat badrummet inte, som jag hade planerat.

Däremot har jag fått en diskmaskin installerad.
Fått och fått förresten.
Både rörmokare och elektriker har varit här och dom är ju inte alldeles gratis, inte.

Men så skönt det är med diskmaskin.
Jag tycker inte om att diska, det är själsdödande tycker jag.
Så de två senaste veckorna har jag blivit varm om hjärtat varje gång jag plockat in och satt på diskmaskinen, för att sedan bara plocka ur ren och blank disk.
Tänk en sån lyx det är egentligen.

Har nu börjat jobba igen efter semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två